Vlamdovend schuim.

Vlamdovend schuim van neopreen, vlamdovend band.EKI 210: neopreen grijs celrubber.

Neopreen celrubber grijs heeft hele goede vlamdovende eigenschappen. Dit vlamdovend neopreen is goedgekeurd door Bombardier en wordt toegepast in treintoestellen en vliegtuigen. Het neopreen grijs is een vlamdovend schuim dat voldoet aan zeer hoge normen. Als deze normen niet nodig zijn, maar u hebt wel vlamdovend schuim nodig dan wordt bijvoorbeeld neopreen celrubber zwart toegepast. EKI bv verwerkt neopreen naar stroken, stansdelen, tochtstrips, vlamdovend band en vormen.


PRODUCTEN OVERZICHT


Technische gegevens EKI 210:

soortneopreen celrubber 

kleur
grijs

soortelijk gewicht190 kg/m³

structuur
gesloten cellig flexibel schuim

uitvoering
zelfklevend of zonder zelfklevende zijde

diktematen
2mm tot 30mm

temperatuurweerstand
circa -25 °C tot +80 °C, max 100 °C

hardheid47 shore 00

weerstand bij 25% indrukken 
50  kPa      35 - 65 kPa
ASTM D1056-07
weerstand bij 50% indrukken
125 kPa     80 - 160 kPa
NF R 99211-80
compressie set 50%, 24h, 23°C
< 25%
ASTM D1056-07
compressie set 50%, 24h, 40°C
< 60% 
NF R 99211-80
treksterkte
> 350 kPa
ISO 1798-97
rek bij breuk
2000%
DIN 53572
slijtagebestendigheid
> 0,6kN/m
NFR 99211-80
waterabsorptie
< 5%ASTM D1056-07
temperatuurweerstand
-40°C tot +90°C, max 110°C

krimp 22 uur, 70°C< 5%

vlamdovendheid

HF1 V0
2 en 3mm: M1, 4 tot 25mm: M2
UL94
NFF 16101
FMVSS302
conform

weerstand UV/ozon
matig, grijs verkleurt naar bruinig

koper en zilver
corrosief 

isolatie
goed koude isolerend en geluidsisolatie

toepassing
Duurzame afdichting bij water, andere vloeistoffen en luchtdicht bouwen. Zeer goed vlamdovend schuim neopreen, vandaar veel toegepast in vliegtuigbouw en openbare ruimtes met hoge veiligheidseisen. 

De gepubliceerde technische gegevens zijn gebaseerd op onderzoeksgegevens en dienen als leidraad voor de verschillende toepassingsgebieden. Wegens de grote verscheidenheid aan producten en toepassingsmogelijkheden kunnen de verstrekte gegevens nimmer als waarborg geïnterpreteerd worden en dient de koper zelf te testen of het beoogde materiaal aan de gestelde eisen voldoet. Alle informatie is onder voorbehoud typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.